ГлавнаяГрамматикаУпражненияКарта сайта Topics WorkbookУчебники Тесты Темы Справочные материалы



Matrix Upper-Intermediate Tests online

MATRIX INTERMEDIATE WORKBOOK
 2   |   3   |   4   |   5   |  6   |   7   |   8   |   9   |   10  
TEXTS ONLY
Unit 1. BORN TO BE BRILLIANT. Reading. In the mind's eye.
Unit 1. BORN TO BE BRILLIANT. Vocabulary. Phrasal verbs with more than one meaning.
Unit 1. BORN TO BE BRILLIANT. Grammar. Modals. Remember + ing or to-inf.
Unit 1. BORN TO BE BRILLIANT. Writing descriptions. Travel and sightseeing.

Unit 2. THE WRONG MAN. Reading. A sense of identity.
Unit 2. THE WRONG MAN. Vocabulary. Crime. Match the people with the definitions.
Unit 2. THE WRONG MAN. Grammar. Present simple, present continuous and present perfect.
Unit 2. THE WRONG MAN. Writing a profile. Words describing appearance.

Unit 3. TIMES PAST. Reading. BRINGING the past to life.

Unit 3. TIMES PAST. Vocabulary. TV programmes.
Unit 3. TIMES PAST. Grammar. Regular and Irregular Verbs.
Unit 3. TIMES PAST. Writing a Talk. The Millenium Dome.

Unit 4. SMALL BEGINNINGS. Reading. The man who really founded New York.
Unit 4. SMALL BEGINNINGS. Vocabulary. Nouns, verbs, adjectives.
Unit 4. SMALL BEGINNINGS. Grammar. The Future. Will.
Unit 4. SMALL BEGINNINGS. Writing a letter of complaint.

Unit 5. FAME AND FORTUNE. Reading. A dream come true? How winning a lottery can affect your life?
Unit 5.  FAME AND FORTUNE. Vocabulary. Prepositions. Money.
Unit 5.  FAME AND FORTUNE. Grammar. Modals. Language patterns: verb + noun/pronoun + infinitive with to.
Unit 5.  FAME AND FORTUNE. Writing a composition. The Lottery.

Unit 6. TAKING RISKS.  Reading. GENERATION EXTREME.
Unit 6. TAKING RISKS. Vocabulary. Phrasal verbs with take.
Unit 6. TAKING RISKS. Grammar. Relative pronoun. Who, whom, which or that Quiz. Purpose and result. Language patterns: verb + direct object + (to) do.
Unit 6. TAKING RISKS. Writing a biography.

Unit 7. MEANS OF COMMUNICATION. Reading. Getting your Message Across.
Unit 7. MEANS OF COMMUNICATION. Vocabulary. Adjectives ending in -ed an -ing. Feelings. Body language.
Unit 7. MEANS OF COMMUNICATION. Grammar. Present perfect and past simple; present perfect simple and continuous; the passive.
Unit 7. MEANS OF COMMUNICATION. Writing a report. ON THE IMPORTANCE OF THE INTERNET TO YOUNG PEOPLE.
 

Unit 8. WHAT IF ... ? Reading. Poets and pop stars.
Unit 8.  WHAT IF ... ? Vocabulary. Words to do with poetry and music.
Unit 8.  WHAT IF ... ? Grammar. Conditionals. The verbs tell, talk, say and speak.
Unit 8.  WHAT IF ... ? Writing a discursive composition. An ideal job.

Unit 9. TRAVELLERS' TALES. Reading. A trip to America.
Unit 9. TRAVELLERS' TALES. Vocabulary. Describing a journey.
Unit 9. TRAVELLERS' TALES. Grammar. Past simple, past continuous or past perfect? Reflexive verbs.
Unit 9. TRAVELLERS' TALES. Writing a story. My holiday nightmare.

Unit 10. THE RIGHT CHOICE. Reading. DANGER: woman at work.
Unit 10. THE RIGHT CHOICE. Vocabulary. Negative prefixes. Phrasal verbs give up • get on • turn down • take on • fit in
Unit 10. THE RIGHT CHOICE. Grammar. Reported Speech. Direct and indirect objects.
Unit 10. THE RIGHT CHOICE. Writing a job application.

Английский для поступаюших в вузы
Упражнения по переводу с русского на английский
Тексты с параллельным переводом
Tests
Grammar
Essays

Материалы сайта предназначены для школьников, студентов и всех, кто изучает английский язык. Предполагается, что вы уже знакомы с азами английской грамматики и хотите глубже и детальнее ознакомиться с ее правилами и довести уровень знания до Intermediate а затем и выше. В данном разделе представлена программа третьего уровня (intermediate), которая включает сложные темы: герундий, сослагательное наклонение, причастия, сложное дополнение и подлежащее, будущее время, модальные глаголы.

Программа третьего уровня (intermediate) предполагает освоение определенных навыков.
Студенты должны уметь:
• вести разговор о текущих событиях и бытовых проблемах;
• описывать события, произошедшие в прошлом;
• правильно использовать прямую и косвенную речь;
• объяснять, что вы хотите, приглашать, просить, позволять и указывать, используя разную степень вежливости;
• строить сложносоставные и сложноподчиненные предложения;
• грамотно использовать условные предложения трех типов;
• строить предположения по поводу возможных событий в будущем и настоящем;
• правильно использовать всю палитру акцентов и интонации;
• воспринимать на слух как адаптированные тексты, так и неадаптированные радиопередачи и интервью;
• бегло читать тексты на различную тематику, а также выдержки из газет и журналов.
Всем, кто хочет серьезно улучшить и расширить знания грамматики английского языка — добро пожаловать!